شرکت HMD Global خیلی آهسته و بدون تبلیغات در حال گسترش خط تولید گوشی های هوشمند ارزان قیمت و میان رده خود است. در همین راستا این شرکت به تازگی گوشی Nokia G50 را عرضه کرده است. این گوشی اولین مدل از گوشی های سری G نوکیا است که از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می کند. با وجود اینکه مشخصات فنی این گوشی توانایی رقابت با گوشی های اندرویدی بالا رده و پرچم دار را ندارد، اما مدل G50 نسبت به گوشی Nokia G20 ارتقای قابل توجهی پیدا کرده است.

گوشی Nokia G50 یک گوشی اندرویدی 5G ارزان قیمت با باتری قدرتمند است!

گوشی نوکیا G50 به یک صفحه نمایش بزرگ 6.82 اینچی با رزولوشن HD+ مجهز است که در قسمت بالایی آن یک بریدگی V شکل جهت قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. دوربین سلفی این گوشی از رزولوشن 8 مگاپیکسل برخوردار است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی نوکیا G50 از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 480 بهره می برد و در آن از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. البته اچ ام دی گلوبال اعلام کرده که نسخه های دیگری از این گوشی با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز به زودی عرضه خواهد کرد.

گوشی Nokia G50 یک گوشی اندرویدی 5G ارزان قیمت با باتری قدرتمند است!

این گوشی اندرویدی میان رده به دوربین سه گانه مجهز است. دوربین های این گوشی شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می شود. این دوربین ها در کنار فلش LED در قابی دایره ای شکل در پنل پشتی گوشی قرار گرفته اند. طراحی دایره ای شکل ماژول دوربین ظاهری جذاب و خاص به این گوشی بخشیده است!

اما یکی از نقاط قوت و ویژگی های اصلی گوشی نوکیا G50، مجهز بودن آن به باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی است که برای یک گوشی میان رده یک مزیت است! این گوشی از فناوری شارژ سریع 18 وات هم پشتیبانی می کند. اچ ام دی گلوبال ادعا کرده است که گوشی Nokia G50 به راحتی تا دو روز نیاز به شارژ کردن نخواهد داشت و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

از دیگر ویژگی های متمایز گوشی نوکیا G50 باید به مجهز بودن آن به گوشی اختصاصی برای دستیار صوتی Google Assistant اشاره کرد. همچنین این گوشی از NFC پشتیبانی می کند و به جک هدفون 3.5 میلی متری و سنسور اثر انگشت (قرار گرفته در قسمت کناری بدنه) مجهز است.

بر روی این گوشی سیستم عامل اندروید 11 به صورت پیش فرض نصب است و HMD Global تضمین کرده است که این گوشی تا دو سال آپدیت های مربوط به سیستم عامل را دریافت خواهد کرد. همچنین گوشی G50 همانند مدل های بالا رده برند نوکیا تا سه سال آپدیت های امنیتی را دریافت می کند.

لازم به ذکر است که گوشی نوکیا G50 هم اکنون در بریتانیا با قیمت ابتدایی 200 دلار قابل تهیه است. این گوشی در رنگ های آبی (Ocean Blue) و طلایی (Midnight Sun) عرضه شده است.

منبع: androidcentral